
Blog
Szanowni Państwo
Zapraszamy Państwa do lektury nowego bloga poświęconego bezpieczeństwu w sieci.
Każdego dnia, wychowując bądź ucząc dziecko, podejmujemy wiele decyzji. Od najmłodszych lat kształtujemy zachowania, które w przyszłości będą wpływać na jego życie. Mamy świadomość tego, że nie jesteśmy w stanie uchronić dzieci przed wszystkimi potencjalnymi zagrożeniami. Możemy jednak przygotować je na trudne sytuacje i dać im wsparcie, tak aby mogły sobie z nimi radzić.
Na blogu znajdziecie ciekawe artykuły, raporty z najnowszych badań, a także porady ekspertów w kwestiach związanych ze światem internetu, ale nie tylko. Pojawią się tu również wywiady z interesującymi ludźmi - specjalistami
i praktykami, którzy podzielą się z swoją wiedzą i doświadczeniami.
Mamy nadzieję, że wiedza i nasze porady okażą się pomocne w poszerzaniu wiedzy w zakresie problematyki bezpieczeństwa w sieci i staną się inspiracją do pozytywnego wykorzystywania internetu przez dzieci i młodzież.
Serdecznie zapraszamy!


Dezinformacja - czym jest i jak ją zweryfikować
Człowiek jest istotą społeczną podatną na wpływ innych ludzi. Dzieje się to również w cyberprzestrzeni. Rozwój nowych technologii i środowiska cyfrowego umożliwił wykorzystanie tego zjawiska na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki internetowi mamy dostęp do bardzo wielu źródeł informacji, możemy także dzielić się nią w czasie rzeczywistym za pomocą różnego rodzaju mediów internetowych. Jednakże stworzyło to pole możliwości manipulacji przekazem, przeinaczania treści, a nawet tworzenie fałszywych komunikatów, tzw. fake news. +
Hasła i bezpieczeństwo danych
Dziś Światowy Dzień Hasła – to relatywnie nowe święto, obchodzone w pierwszy czwartek maja, przypomina nam o dbaniu o bezpieczeństwo naszych danych przechowywanych w postaci elektronicznej. +
Wpływ mediów społecznościowych na mózg nastolatków
Naukowcy z UCLA Ahmanson-Lovelace Brain Mapping Center przeprowadzili unikatowy eksperyment z udziałem 32 młodych ludzi w wieku od 13 do 17 lat, podczas którego po raz pierwszy można było podejrzeć, co dzieje się w głowie, a konkretniej w mózgu nastolatka w trakcie przeglądania mediów społecznościowych. +