Korzystanie z gier edukacyjnych w klasie: wytyczne do efektywnego nauczania
08.09.2022
Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego (SPIDOR) zaprasza wszystkie osoby zainteresowane wykorzystaniem gier w szkole lub kształceniu domowym do zapoznania się z polską wersją językową podręcznika zatytułowanego: Korzystanie z gier edukacyjnych w klasie: wytyczne do etektywnego nauczania, który prezentuje możliwości oraz wyzwania związane z włączaniem gier do procesu nauczania.Jest on efektem wieloletniej współpracy branży gier wideo - ISFE i European Schoolnet, sieci 34 ministerstw edukacji z całej Europy, które wspólnie pracują nad poprawą jakości nauczania poprzez szkolenie nauczycieli i edukatorów w zakresie korzystania z gier i nowych technologii. W ramach szerszego projektu Video Games in Schools przygotowywana jest nowa edycja kursu MOOC – Video Games in Schools oraz powstał niniejszy podręcznik dla nauczycieli.
Dyrektor Zarządzający SPIDOR, dr Dominika Urbańska-Galanciak: „Jednym z kluczowych zadań współczesnej szkoły jest podnoszenie umiejętności i kompetencji cyfrowych uczniów. Dzięki współpracy z European Schoolnet branża przygotowuje liczne materiały i szkolenia dla nauczycieli dotyczące korzystania z interaktywnych platform, przyjaznych dla uczniów narzędzi dydaktycznych oraz wartościowych treści edukacyjnych.”
Zachęcamy również do lektury gościnnego artykułu dr Dominiki Urbańskiej-Galanciak: Czas przegrany. Krótka opowieść o dzieciach i ich rodzicach w świecie wirtualnej rozrywki.