Poradnik "Gry wideo w szkole - wytyczne dla efektywnego kształcenia"
26.09.2024
Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego (SPIDOR) zaprasza wszystkie osoby zainteresowane wykorzystaniem gier w szkole lub kształceniu domowym do zapoznania się z polską wersją językową kolejnego podręcznika zatytułowanego: "Gry wideo w szkole - wytyczne dla efektywnego kształcenia".Jest to zbiór materiałów dla nauczycieli szkolnych, którzy chcieliby wykorzystywać gry wideo na swoich lekcjach. Zawiera on podstawowe informacje potrzebne do tego, aby móc zacząć robić użytek z gier w celach edukacyjnych. Oferuje również liczne przykłady w postaci praktycznych metod pedagogicznych, ciekawych gier oraz materiałów pomocniczych.
Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli różnych klas – od nauczania początkowego po szkoły średnie-*. Odpowiada na takie pytania jak: „Po co wykorzystywać gry wideo w celach edukacyjnych?” i „Dlaczego powinniśmy rozmawiać o grach wideo?”. Można w nim także znaleźć scenariusze uwzględniające sposoby wykorzystywania gier w nauczaniu. Scenariusze te znajdują zastosowanie w metodzie projektów tematycznych, rozwijaniu różnych kompetencji uczniów, w tym umiejętności czytania i pisania, a także edukowaniu dzieci i młodzieży poprzez projektowanie gier. Ponadto autorzy publikacji zwracają uwagę na to, że gry wideo mogą służyć edukacji inkluzywnej i określają działania, które mogą podejmować nauczyciele, żeby zwalczać krążące wokół gier stereotypy.