Korzystanie z gier edukacyjnych w klasie: wytyczne do efektywnego nauczania
29.01.2024
Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego (SPIDOR) zaprasza wszystkie osoby zainteresowane wykorzystaniem gier w szkole lub kształceniu domowym do zapoznania się z polską wersją językową podręcznika zatytułowanego: Korzystanie z gier edukacyjnych w klasie: wytyczne do etektywnego nauczania, który prezentuje możliwości oraz wyzwania związane z włączaniem gier do procesu nauczania.
Jest on efektem wieloletniej współpracy branży gier wideo - ISFE i European Schoolnet, sieci 34 ministerstw edukacji z całej Europy, które wspólnie pracują nad poprawą jakości nauczania poprzez szkolenie nauczycieli i edukatorów w zakresie korzystania z gier i nowych technologii. W ramach szerszego projektu Video Games in Schools przygotowywana jest nowa edycja kursu MOOC – Video Games in Schools oraz powstał niniejszy podręcznik dla nauczycieli.

Zachęcamy również do lektury gościnnego artykułu dr Dominiki Urbańskiej-Galanciak: Czas przegrany. Krótka opowieść o dzieciach i ich rodzicach w świecie wirtualnej rozrywki.