Sharenting i wizerunek dziecka w sieci
12.03.2020
40% polskich rodziców dzieli się w internecie zdjęciami i filmami, na których są ich dzieci. Rocznie wrzucamy do sieci średnio 72 zdjęcia i 24 filmy ze swoimi pociechami. Większość z nas myśli, że widzą je tylko nasi znajomi. Ośmiu na dziesięciu dwulatków ma już swój cyfrowy ślad, a 5% z nich posiada… własny profil społecznościowy. Założony oczywiście przez rodziców.Często dzielimy się materiałami przedstawiającymi lub opisującymi nasze dzieci bez zastanowienia się z jakimi konsekwencjami może się to wiązać i na jakie niebezpieczeństwa może narazić dzieci teraz, i w przyszłości.
W najnowszym poradniku znajdziesz więcej informacji o zjawisku sharentingu, zagrożeniach, jakie mogą wynikać z nadmiernego i nierozważnego udostępniania wizerunku dziecka. Dowiesz się również, jak rozsądnie dzielić się materiałami przedstawiającymi dziecko w sieci. Znajdziesz w nim też praktyczne wskazówki, jak pomóc odpowiedzialnie budować wizerunek online dziecku, które zaczyna samodzielnie korzystać z sieci. Zapraszamy do lektury.
Publikacja jest częścią kampanii #NieZagubDzieckawSieci realizowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z NASK.
Poradnik „Sharenting i wizerunek dziecka w sieci”