Warsztaty dla młodzieży z okazji 1 września
01.09.2022
Nowy rok szkolnie powitaliśmy wraz z młodzieżą klas II, III i IV Zespołu Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Wysokiem Mazowieckiem.Kinga Niemiec, Doradca Sekretarza Stanu w KPRM wprowadziła uczniów w temat „Bezpieczeństwo młodzieży w sieci” prezentując wyniki badań Nastolatki 3.0.

Ewa Domańska oraz Andrzej Rylski z Zespołu Edukacji Cyfrowej w NASK przeprowadzili warsztaty „Jak świadomie zarządzać i kształtować swoim wizerunkiem online”. Warsztaty bazowały na scenariuszu CYBER lekcji dla szkół ponadpodstawowych „Wizerunek i tożsamość w internecie”.

Uczniowie poznali pojęcie wizerunku online oraz jego elementów składowych. Dowiedzieli się również jak świadomie dbać i kształtować swój wizerunek w interencie oraz dlaczego warto to robić. Prowadzący odpowiedzieli między innymi na pytanie: czy i jak publikowanie zdjęć w sieci może wpływać na przyszłość danej osoby? Poruszyli również prawne aspekty publikacji zdjęć.

W drugiej części warsztatów eksperci Akademii NASK skupili się na kwestiach dotyczących ochrony i ustawień prywatności w kontekście dbania o wizerunek. Młodzież aktywnie uczestniczyła w quizach, dzięki którym mogła sprawdzić swoją wiedzę w zakresie tworzenia najlepszych haseł czy postępowania w przypadku, gdy ktoś wykorzystałby ich zdjęcie do mema zawierającego obraźliwe treści.

NASK
Od 2021 r. pracuje w NASK w Zespole Edukacji Cyfrowej. Specjalizuje się w zagadnieniach problematycznego używania internetu i urządzeń cyfrowych. Aktywnie uczestniczy w projektach edukacyjnych prowadzonych w ramach projektu Polskiego Centrum Programu Safer Internet (PCPSI). W swojej wcześniejszej pracy zdobyła doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu kampanii edukacyjnych skierowanych do różnych grup wiekowych. W latach 2018 – 2020 prowadziła zajęcia w szkołach podstawowych dla uczniów oraz spotkania dla rodziców/opiekunów i nauczycieli, w ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej dot. bezpiecznego korzystania z sieci. Absolwentka marketingu i zarządzania Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie. Studiowała również w Kolegium Nauczycielskim w Warszawie na kierunku Nauczanie wczesnoszkolne z wychowaniem przedszkolnym.

Andrzej Rylski
NASK
Od 2016 r. pracuje w NASK, w Zespole Edukacji Cyfrowej. Specjalizuje się w zagadnieniach prywatności w sieci, gier wideo oraz fabularnych gier narracyjnych. W ramach Polskiego Centrum Programu Safer Internet (PCPSI) współorganizuje konferencje i inne wydarzenia poświęcone tematyce bezpieczeństwa dzieci w internecie. Od 2017 r. koordynuje działający przy NASK młodzieżowy panel doradczy działający przy PCPSI. Jest absolwentem pedagogiki ogólnej na Uniwersytecie Warszawskim, posiada dyplom wychowawcy kolonii oraz doświadczenie w organizowaniu i prowadzeniu rekreacyjno-szkoleniowych wyjazdów dla młodzieży a także wydarzeń online.