Publikacja: Pandemia a zmiany w codziennym korzystaniu z internetu
07.06.2022
Ostatnie 2 lata były dla nas trudnym i zaskakującym czasem. Przyczyniły się do wielu problemów oraz wymusiły dostosowanie się do nowych realiów. Większość rodziców, nauczycieli oraz dzieci i młodzieży musiała pozostać zamknięta w swoich domach przez kilka miesięcy. Nie każde gospodarstwo domowe było przystosowane do nagłej zmiany stylu pracy oraz życia w lockdownie. Ograniczono możliwość bezpośredniego kontaktu i swobodnego przemieszczania się, co odebrało wszystkim poczucie bezpieczeństwa i stabilności. Pandemia wpłynęła również na zdrowie fizyczne i psychiczne, które u wielu osób znacznie się pogorszyło.Publikacja "Pandemia a zmiany w codziennym korzystaniu z internetu" poświęcona jest najważniejszym problemom, z jakimi musieli zmierzyć się uczniowie i nauczyciele oraz dzieci i rodzice w okresie pandemii. Lockdown z jednej strony sprawił, że z jednej strony zostaliśmy niejako zmuszeni do edukacji oraz pracy online, a z drugiej – większość aktywności naturalnie przeniosła się do świata wirtualnego. Spowodowało to pojawieniem się nowych zagrożeń i zjawisk w sieci oraz nasilenia niektórych już istniejących. W publikacji zwróciliśmy szczególną uwagę na ryzykowne zachowania podejmowane przez młodzież w internecie, a także na pogłębiające się zjawiska FOMO, phishingu czy sextingu. Rodzice i nauczyciele znajdą także porady, jak zachować higienę cyfrową oraz dobrostan, nie tylko w dobie pandemii.
Publikację przygotowali eksperci z NASK Państwowego Instytutu Badawczego (NASK-PIB) z myślą o rodzicach i nauczycielach. Mamy nadzieję, że dostarczy Państwu nowej wiedzy oraz przydanych wskazówek, które pomogą bezpiecznie wprowadzić dzieci w cyfrowy świat.
Zapraszamy do zapoznania się: Pandemia a zmiany w codziennym korzystaniu z internetu.